Salutació del nou director de la Biblioteca

Estimats usuaris:

El passat 6 de novembre, vaig ésser nomenat director de la nostra estimada Biblioteca Diocesana pel Senyor Bisbe don Sebastià, al qual li estic agraït per la confiança que ha dipositat en mi. Cal dir que, malgrat encara he d’aprendre «l’ofici», procuraré fer-ho lo millor que pugui i sàpiga, com un simple servei a la Diòcesi i a la societat mallorquina a nivell acadèmic, però també pastoral, ja que no podem oblidar que, des de la Biblioteca, també hem de contribuir al bé comú de l’Església i de les ànimes, especialment d’aquelles que es volen formar intel·lectualment o d’aquelles que estan en procés de trobar la veritat. Per altra banda, som conscient de que la nostra biblioteca ha de contribuir a la comunió eclesial, formant part de la vida diocesana i dins el marc pastoral del Bisbe de Mallorca.

Agraint i reconeixent tota la feina que s’ha fet fins ara, tant per part dels meus predecessors, el pare Gabriel Seguí i Mn. Ricardo Mejía, com de tots els qui han format part de l’equip bibliotecari durant aquestes darreres dues dècades, especialment del subdirector Miquel Àngel Garau, faig el propòsit de dedicar temps i esforços per seguir millorant la nostra institució bibliotecària. Som conscient de que una manera de servir l’Església es cuidar i conservar el patrimoni que ens ha estat encomanat. En aquest sentit, em compromet, en la mesura de les meves modestes possibilitats, en continua comunicació amb el vicari episcopal de patrimoni i amb la col·laboració dels altres membres de l’equip bibliotecari, a potenciar i millorar progressivament alguns aspectes necessaris, especialment aquells que consider de més urgència, com són, per exemple, una reorganització del espai limitat dels nostres dipòsits, optimitzar el procés de catalogació o aplicar una sèrie de criteris per a potenciar encara més l’especialització en el camp dels estudis eclesiàstics, que és lo que realment fa que aquesta biblioteca sigui única a Mallorca. A part dels objectius materials, el meu desig és que la Biblioteca sigui cada vegada més familiar i més coneguda per la Diòcesi, fomentant especialment l’apropament als professors i alumnes del CETEM i de l’ISUCIR, però també a tots aquells usuaris externs que ens visitin o requereixin dels nostres serveis.

Pot ser sols arribi a aconseguir pocs dels objectius que m’he proposat, però, al manco, intent tenir clares les idees generals. No obstant això, en el cas de que el meu «pla de reforma» no funcionàs, tenc clar que la porta no sols és per entrar, sinó també per sortir i deixar el lloc a un altre que ho pugui fer millor. Compt amb el vostre suport, al manco espiritual; pregau per mi que jo ho faré per vosaltres.

Mn. Jaume Mercant Simó, director

1. Antònia Gual Frau

Bon vespre. Donada la meva situació actual de la fe molt baixa, voldria un consell per uns llibres actuals i que em donin l’empenta de fe que tenc molt al baix. Gràcies.

• Biblioteca Diocesana de Mallorca

Hola, Antònia. Vist el que em dius, et recoman un autor: Fulton J. Sheen, que va ser un bisbe dels EEUU i va morir a l’any 1979. A la nostra Biblioteca tenim alguns dels seus llibres. Jo et recoman els següents:
      1. Camino a la paz interior
      2. Eleva tu corazón
      3. La vida merece vivirse
      Esper haver-te ajudat. Salutacions.

2. Aina Sureda

Enhorabona i que Déu nostro Señor t’ajudi amb aquesta tasca que t’ha estat encomada.

• Biblioteca Diocesana de Mallorca

Déu sempre ens ajuda. Que t’ajudi també a tu i et beneeixi!

3. Ponç Bover Amengual

Com bon CATÒLIC m’algrec des teu nomenament i d’aquesta iniciativa.

• Biblioteca Diocesana de Mallorca

Moltíssimes gràcies! Faré el que bonament pugui. Salutacions.

4. francisca alcover

Enhorabona, esper que pugui fer una bona feina.
    Els llibres son en prestec? Perque estic interessada en aquests titols que heu nomenat de Fulton J. Sheen.
    Gracies i bon Nadal.

• Biblioteca Diocesana de Mallorca

Sí, en efecte. Mons. Fulton va escriure molts llibres, però els que t’he citat són els que tenim en el fons bibliotecari. Evidentment, pots demanar-los en préstec, telefonant al 971 21 31 00, i demanant cita prèvia. No els demanis tots, per si n’Antònia Gual en vol qualcun, ja que ella és la que m’ha demanat el consell. Salutacions.

5. Marian

Realmente Fulton Sheen escribió unos libros preciosos. Para los llamados al matrimonio (y no solo a ellos, porque es una maravilla!), recomiendo “Son tres los que se casan”. Muchas bendiciones! Feliz Navidad!

• Biblioteca Diocesana de Mallorca

Sí, en efecto. Este libro al que haces referencia es una fineza. Y no sólo escribía bien, sino que realizó un apostolado impresionante y, a nivel personal, era un cristiano ejemplar. De hecho, está en proceso de canonización. Feliz y santa Navidad.

6. Andreas Falow

Te felicito por la cita. Espero que disfrute trabajando con los libros y los materiales de archivo.